divendres, 13 de març del 2009

estem farts de viure així

Viure a Catarroja s'està convertint en una aventura de risc, i es què cada vegada dona més por eixir al carrer. Encara que també estar a casa pot donar una mica de por, sobre tot si estàs soles per la nit i vius a alguna zona un poc allunyada (uns 150 metres) del nucli urbà.
Quan a la gent que en teoría t'ha de protegir li demanes ajuda i et contesta perles com: "No ho sé, no et puc ajudar doncs jo no em sé les ordenances" i es queden tan amples, ó altres que també deurien cuidar de la nostra seguretat atropellen als xiquets que estan veguent la cavalcada, ò altres que, per algún motiu inconfesable, quan els truques per a denunciar que hi hà un cotxe aparcat a la porta de casa, al teu gual i que no et deixa guardar el cotxe el primer que pregunten es:¿quina és la matrícula del cotxe que està mal aparcat?, que jo em pregunte, ¿i que tindrà que vore?... la veritat es que em fal mal pensar. Algo està fallant a Catarroja.

No vull ja parlar del recent atracament a un banc a la carretera, a tan sols uns metres de l'ajuntament "és un simulacro" digué un agent de l'ordre, (que no li ho anem a negar), però jo en la vida he vist ni he escoltat que als bancs facen "simulacros" d'atracaments i damunt vinguen les patrulles de la guardia civil des d'Alfafar en les llums enceses i sirenes que quasi li entra una atac al cor al meu avi, deixarem també aparcats els robatòris a les empreses, bars i resturants del polìgon industrial, als comerços del poble, com ara fà uns díes un estanc, el que vull parlar es de la integritat física de les persones que caminem pel poble. De la seguretat dels parcs pùblics i de les quadrilles ,dels "pandilleros", que es fan els amos d'aquestos parcs i atemoritzen als nostres xiquets quan eixen d'escola. Vull parlar de la quantitat de gent que estic topetant-me i em conta que l'han atracat caminant pel poble, però ...no passa rés, sempre es més precís compar-li una maquineta d'agranar de mig milió d'euros a una empresa que té un contracte blindat per a 20 anys per a que neteje el poble que emprar els mmateixos diners en gent i mitjos per a que netejen Catarroja de tota la xusma que ens atemoritza i es impedix viure en llibertat.